PUTUJME BEZ HRANIC

Přes Štákovy paseky

Z města do přírody

I dnes vás provedeme po Cyrilometodějské stezce, i když jen několik kilometrů. Půjdeme kolem Lázní Kostelec přes Štípu, kde se nachází starý a nový kostel, oba mají zajímavý příběh. Pak vstoupíme do místního lesa, který nás zavede na Štákovy Paseky a na Burešov, odkud jsou nádherné výhledy do okolní přírody a na město Zlín. Převážně půjdeme po místní účelové cestě, v lese budeme procházet lesní turistickou trasou s mírným převýšením. Okruh má 10,5 km a dá se zvládnout do 3:07 hodin čistého času. Turistická obuv s pevnou podešví je naším doporučením.

Začínáme na parkovišti u rodinného zábavního parku Galaxie, odkud pokračujeme po modré turistické značce po místní účelové cestě (určená pro pěší a cyklisty). Touto trasou kolem střelnice, přístřešku Luhy-Vršek, dojdeme k mostku přes potok. Zabočíme vpravo a budeme pokračovat podél silnice asi 400 m stále po účelové cestě k dalšímu mostu. Dáme se doprava, přejdeme most a po 50 m odbočíme vlevo. Procházíme kolem budov Lázní Kostelec, kaple sv. Marie Magdalény  až dojdeme k silnici vedoucí do Štípy. Zabočíme vpravo a stále po účelové cestě pro pěší a cyklisty pokračujeme podél silnice k mostku. Nebudeme přecházet přes silnici, ale půjdeme po chodníku stále podél silnice až ke kostelu Narození Panny Marie ve Štípě. Zůstáváme na pravé straně silnice a připojíme se na červenou turistickou značku, která vede směrem za kostel. Po chvíli odbočíme vpravo a jdeme po místní účelové silnici mezi rodinnými domky po červené k lesu. Sledujeme červenou značku, která po 1 km od kostela ve Štípě zabočí vpravo do lesa a pokračujeme po lesní cestě 2,2 km k rozcestníku Pod Štákovým vrškem. Zabočíme vlevo na modrou turistickou značku a po 2,3 km přes Štákovy paseky dojdeme na vyhlídkové místo, odkud je krásný výhled na město Zlín. Pokračujeme po modré mezi chatami až dojdeme k rozcestníku Pod Burešovem. Pokračujeme po modré značce, která nás zavede zpět na parkoviště u rodinného zábavního centra Galaxie.

Vezměte si s sebou foťák nebo kameru a zaznamenejte si své vlastní zážitky na trase. Budeme rádi, když se s námi o ně podělíte

Co můžete navštívit?

Zajímavé lokality

Stará kaple

Pár metrů od golfového hřiště naproti hotelu Kostelec stojí velmi zajímavá stará kaple, která se v současné době moc, spíše vůbec nevyužívá. Stojí tam ukrytá mezi stromy a je dost možné, že mnoho lidí o ní ani neví. Jedná se však o velmi kouzelné místečko. Nedaleko od něj jsou také lavičky.

Kaple sv. Marie Magdalény, Zlín-Kostelec
Kaple sv. marie magdalény

Opravená kaple sv. Marie Magdalény se nachází nedaleko lázeňské budovy. Přes sklo v podlaze lze vidět jeden ze tří lázeňských pramenů, pramen Máří Magdalény. V původním kostelíku byla umístěna socha Panny Marie Štípské, tu dnes však připomíná pouze obraz v kapli.

Kostel Štípa
Bývalá hřbitovní kaple

Doslova pár metrů od nového štípského kostela - Poutního chrámu Narození Panny Marie - stojí starý gotický kostel, který vznikl ve druhé polovině 14. století, kdy rodina Šternberků rozšířila původní kapli. Do této doby je možné zařadit i vstupní portál starého štípského kostela.

Kostel Narození Panny Marie

si 10 km od Zlína leží malá obec Štípa, která je poutním místem s mariánskou soškou. Milostná socha Panny Marie s Ježíškem, stojící na hlavním oltáři v poutním kostele zasvěceném Narození Panny Marie, patří mezi nejstarší mariánské sochy na Moravě.

Putujme bez hranic
Vyhlídkové místo na Zlín

Protože Zlín leží v údolí, je tedy možné na něj pohlédnou z několika vyhlídkových míst. Tím jedním je právě místo nad Burešovem. Odtud lze vidět na téměř celé město. Úchvatné jsou v popředí baťovy domky a v pozadí průmyslový areál. Nádherné jsou tady západy slunce nebo měsíce.

Zdraví je vždy na prvním místě!

Vzhledem na současnou situaci boje proti novému koronaviru pamatujte na vlastní zdraví i všech ostatních kolem sebe. Stačí dodržovat tyto základní zásady:

Zašlete nám i vy vaše tipy.

Máte skvělý tip na vycházku kdekoliv v ČR nebo SR a chcete se o to podělit s ostatními? Zašlete nám e-mailem nebo přes facebook následující informace a my jej zveřejníme.